Verduurzaming & Innovatie
Sluyter investeert in
een duurzame toekomst
Al jaren vormen ze de directie van de Sluyter Logistics Group: Cor Veneboer, Micha Visser en Sander Visser. Samen met medewerkers en klanten blijven ze continu innoveren en verbeteren om verdere groei in de toekomst
mogelijk te maken.
Door de vele overnames groeide Sluyter uit tot een allround logistieke dienstverlener van formaat. Het geheim achter het succes? Continu blijven innoveren om groei te faciliteren en duurzaam vervoer mogelijk te maken, blijven meebewegen met de wensen en eisen van de klant én oog houden voor het welzijn van de medewerkers.
Slimmer werken
Sander Visser neemt Sluyter Transport in 1999 over en wordt Operationeel Directeur. In 2003 treedt Cor Veneboer als Commercieel Directeur toe tot de directie. Hun gezamenlijke visie is om niet langer afhankelijk zijn van derden, maar ook niet alles zelf te willen vervoeren. Ze richten meerdere Sluyter-vestigingen op in Nederland en creëren een landelijk dekkend distributienetwerk door strategische samenwerkingen aan te gaan. Met de komst van Micha Visser als Financieel Directeur wordt er flink geïnvesteerd in de verdere automatisering van bedrijfsprocessen: onder andere de personeelsadministratie, HR, wagenpark, kwaliteitsbewaking en inkoop worden voortaan centraal geregeld vanuit Moerdijk. Alle medewerkers werken via één ICT-platform en hebben via een app toegang tot persoonlijke documenten als loonstrookjes en contracten
Transparant werken
De verregaande automatisering leidt niet alleen
tot een efficiëntere en meer uniforme manier van werken, maar ook tot een beter inzicht in bedrijfsprocessen, kosten en opbrengsten. Micha Visser: ‘We moeten continu blijven innoveren om de kosten in verhouding te laten zijn met de opbrengsten. De data die wij via ons centrale platform verzamelen vormen een belangrijk stuurmiddel om korter op de bal te zitten.’ Ook voor klanten is er het nodige veranderd. Waar zij vroeger hun zendingen in goed vertrouwen meegaven, kunnen en willen zij hun zendingen tegenwoordig realtime volgen. Dat kan door een rechtstreekse koppeling met het eigen systeem of met de online Sluyterportal. Voor de klant zijn onder andere statusmeldingen van de zendingen, een track & trace-link en de digitale CMR beschikbaar.
Een gevolg van deze transparantie is dat eventuele problemen sneller aan het licht komen. ‘Dat stelt ons in staat om proactief te handelen: voordat een klant de kans krijgt om vragen te stellen, komen wij al in actie om eventuele problemen te voorkomen of op te lossen’, aldus Cor Veneboer.
Duurzaam werken
‘In de wereld van de logistiek is het lastig om ver vooruit te kijken, maar wij richten onze blik altijd op de toekomst’, zegt Sander Visser. Ook op het gebied van duurzaam vervoer blijft Sluyter innoveren, onder andere door de aanschaf van een jong en elektrisch wagenpark, het slim combineren van ladingen via de HUB in Deventer, het inplannen van een groter aantal nachtritten met LZV’s (Lange en Zwaardere Voertuigen) en het inzichtelijk maken en reduceren van de CO2-voetafdruk. Het doel is om in de top 50 te komen (nu 55) van de Logistiek
Top 100, die sterk beïnvloed wordt door de mate van duurzaamheid. De eerste elektrische bakwagen is ondertussen operationeel en we kijken naar mogelijkheden voor elektrische bestelbusjes.
Lees ook:
Stadshubs: volledig duurzame logistiek is steeds dichterbij
Vanaf 2025 zullen in 40 verschillende steden zogenaamde zero-emissiezones (ZE-zones) ingevoerd zijn. In deze gebieden...
okt
HVO100 Biodiesel in de schijnwerpers
Logistieke bedrijven doen er tegenwoordig alles aan om duurzame keuzes te maken en te innoveren....
aug
Best in Class in de Top 100 logistieke dienstverleners
Sluyter Logistics is ‘Best in Class’ op duurzaam transport Dat we als duurzame logistieke dienstverlener...
jun
‘Groene’ bedrijfskleding voor Sluyter Logistics
‘Groene’ bedrijfskleding Met een groen en geel hart voor logistiek is duurzaamheid en innovatie bij...
okt