Hoe blijft u als logistieke dienstverlener onderscheidend in 2020?

Het nieuwe jaar 2020 is gestart en met frisse energie gaat ook Sluyter Logistics weer aan de slag. Een van de belangrijkste vragen als logistieke dienstverlener blijft: Hoe onderscheid ik mijzelf in deze markt?

Aan de ontwikkelingen in de markt zal het niet snel liggen. Er is voldoende bedrijvigheid en de verwachtingen zijn dat de markt zal blijven groeien. Daar tegenover blijven er uitdagingen bestaan. Zo zijn er sterke kostenstijgingen (o.a. personeel) en blijven de marges daardoor onder druk staan. Wij delen enkele tips hoe onderscheidend te blijven.

Schaalvergroting

Het speelde al langer in de markt, maar ook dit jaar zullen fusies en overnames frequent gaan voorkomen. Niet alleen kleine bedrijven worden overgenomen, ook grotere bedrijven worden steeds vaker geacquireerd. Sluyter Logistics heeft dit jaar ook reeds een overname gedaan. Per 1 januari 2020 worden alle activiteiten van TechVracht B.V. overgenomen.

Duurzaam transport

Ook voor de klanten in de transportsector is duurzaamheid een belangrijk speerpunt. Als transportbedrijf kunt u duurzaam rijden en ondernemen gebruiken als USP in de markt. Van hybride en elektrisch vervoer, tot zonnepanelen op distributiecentra. Maak van 2020 het jaar waarin uw bedrijf de omslag maakt. Vanaf 2021 wil Sluyter Logistics CO2 neutrale bedrijfsvoering.

Digitalisering

Net als duurzaamheid, is ook digitalisering een ontwikkeling die in rap tempo doorgaat. Vernieuw de processen in uw bedrijf en kijk naar digitaliseringskansen. Zo kunt u sneller, efficiënter en mogelijk goedkoper werken dan voorheen en levert u dit weer margevoordeel op. Digitalisering en automatisering zijn de belangrijkste pijlers binnen het beleid van Sluyter Logistics.

Focus op medewerkers

Het verkrijgen van goed personeel is een flinke uitdaging in de transport sector. Chauffeurs en andere logistieke werknemers weten dat er veel vraag naar hun is en verwachten meer dan voorheen. O.a. door medewerkers sterk te betrekken bij het bedrijf krijgen zij een goed binding en zijn zij eerder geneigd te blijven. De intranet Applicatie die bij Sluyter Logistics vanaf 2020 in gebruik is, is daarvan een goed voorbeeld.

Benieuwd naar het volledig artikel over hoe onderscheidend te blijven? Bekijk het artikel van Logistiek.nl

Stuur bericht
close slider