Muziek als verbindende kracht in een toekomstgerichte organisatie

Sluyter Logistics zet met de nieuwe campagne The Sound of Sluyter een opvallende stap in employer branding, merkbeleving en innovatie binnen de logistieke sector. Met deze campagne laat het bedrijf zien dat investeren in mensen, cultuur en communicatie onlosmakelijk verbonden is met de logistiek van de toekomst.

Muziek als rode draad

In The Sound of Sluyter staat één universele factor centraal: muziek. In een serie korte video’s delen collega’s, klanten en relaties hun persoonlijke muziekverhaal. Het nummer dat hen raakt, motiveert of herinnert aan een moment op de weg of in het werk. Door het verhaal achter de muziek centraal te stellen, brengt Sluyter Logistics mensen binnen en buiten de organisatie dichter bij elkaar. Juist dit is belangrijk om ook mee te kunnen bewegen met de logistiek van morgen.

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met MLM Promotions, hét marketingbureau voor de logistieke sector. MLM Promotions zet als marketingpartner van Sluyter een creatief concept neer waarin muziek de verbindende kracht vormt tussen collega’s, klanten en de toekomst. Daarmee krijgt employer branding in de logistiek een vernieuwend gezicht, waarin strategie en storytelling samenkomen.

De video’s verschijnen op social media, interne platformen en de website. De campagne loopt door tot 2026 en vormt daarmee de opmaat naar het 100-jarig jubileum van Sluyter Logistics in 2026. In de loop van de campagne werkt Sluyter toe naar een bijzondere afsluiting waarin verbinding, trots en toekomst samenkomen, passend bij een organisatie die al bijna een eeuw in beweging is.

“Bij Sluyter geloven we dat innovatie verder gaat dan alleen technologische vooruitgang. Onze mensen maken het verschil. Met deze campagne vieren we wie we zijn, wat ons verbindt en waar we naartoe groeien.”
— Fred Westdijk, CEO Sluyter Logistics

Meer dan een campagne

De campagne is onderdeel van een bredere koers die Sluyter Logistics positioneert als de club van de toekomst. Onder de slogan ‘Altijd in beweging’ werkt het bedrijf niet alleen aan fysieke groei met o.a. nieuwe BREEAM-NL gecertificeerde vestigingen in Assen en Rotterdam, maar ook aan de ontwikkeling van de organisatie zelf. Denk aan duurzame inzetbaarheid, digitalisering, sterk werkgeverschap en vernieuwende marketing met impact.

Met bijna 100 jaar ervaring, zes strategisch gelegen vestigingen en meer dan 400 medewerkers, blijft Sluyter Logistics investeren in kwaliteit, innovatie en verbinding. Of zoals de campagne laat zien: groots denken en groen doen gaan hand in hand mét aandacht voor mensen.